V rámci Dne učitelů proběhla ve škole akce „Starší učí mladší,“ kdy si žáci 5. až 9. ročníku mohli vyzkoušet, jaké to je být v roli učitele. Několik dětí z každé třídy 5. až 9. ročníku si připravilo jednu vyučovací hodinu na jimi zvolené téma, kterou zkonzultovali s učitelem přidělené třídy na 1. stupni a následně hodinu odučili. Všechny děti se svého úkolu zhostili se ctí a odučené hodiny byli moc pěkné.

Celá akce tak byla zajímavá nejen pro „děti učitele,“ ale i pro jejich mladší spolužáky, kteří zažili něco nového.

Celou akci zhodnotily dvě šikovné žákyně z 2. stupně.

„Naše čtyřčlenná skupinka holek ze 6. B se zapojila do výuky na prvním stupni a učily jsme děti z 2. E výtvarnou výchovu. Společně jsme vyráběli velikonoční věnce z kraslic. Každé dítě si vystřihlo vajíčko a ozdobilo si jej podle svého. Poté jsme vajíčka nalepily do věnce a přilepily králíčka, který věnec „držel.“ Děti byly nadšené a hezky se zapojovaly. Byla radost vidět, jak je tvoření baví. My jsme jim pomáhaly kdykoliv si nevěděly rady. Pochopily jsme, jaké to je učit, a není to dvakrát legrace, když tam máte 24 dětí! Moc jsme si to užily a doufáme, že se budeme moct zúčastnit i příští rok.“

Za naší skupinu,
Kamila Danyliv, 6.B

„Učení na 1. stupni byla podle mě zajímavá akce oslavující Den učitelů, při které se daná skupina alespoň na chvíli vžila do role učitele a zažila, že učení není tak úplně jednoduché, jak se může některým zdát. Samotná příprava byla komplikovaná, a to ani nemluvím o samotném učení nižších ročníků, ale s mojí skupinou jsme vše nakonec zvládli.

Dle mého bylo učení na 1. stupni záživné nejen pro moji skupinu jako zajímavá zkušenost, ale i pro námi učenou třídu to bylo (snad mohu říct) alespoň trochu zábavné zpestření výuky.“

Eliška Horníčková, 8.A