Dnes jsme v hodině matematiky pracovali se skutečným materiálem, konkrétně s čokoládou. Cílem tohoto cvičení bylo, aby se žáci naučili správně a slušně požádat své rodiče o zakoupení tohoto učebního materiálu. Pro některé žáky, ačkoliv už jsou ve 4. třídě, to byl náročný úkol. Umění správně požádat je důležitou dovedností, kterou jsme chtěli touto cestou posílit.

Samozřejmě se našli i tací, kteří zapomněli své rodiče požádat, což jim znemožnilo plnohodnotně se zapojit do dnešní aktivity. Pro ně nebylo příjemné sledovat, jak ostatní pracují s čokoládou, zatímco oni sami neměli tento materiál k dispozici a pracovali jen s papírem.

Proč jsme zvolili právě čokoládu? Rozdělit čokoládu na poloviny nebo třetiny není tak jednoduché, zvláště pokud něco zbyde. Vyhodit čokoládu je přeci jen něco jiného než vyhodit papír. Čokoláda má svou hodnotu, která je spojena nejen s penězi, ale také s úsilím, které žáci museli vynaložit, když slušně požádali rodiče o její zakoupení. Tento proces také pomohl žákům uvědomit si, že je potřeba si vážit věcí, které mají hodnotu.

Mozek musel zapracovat, když žáci přemýšleli, jak rozdělit i malé zbytky čokolády na polovinu nebo třetinu. Nakonec se to všem podařilo a odměnou byla jedna tabulka čokolády.

Příště budeme v této aktivitě pokračovat a děti se již těší na další dílek čokolády.